Steun onze actie tegen de huurderheffing!

Onbetaalbare huren, steeds langere wachtlijsten, gebrekkig onderhoud. Veel huurders en woningzoekenden merken dat het wooncrisis is. Ondertussen brengen sociale verhuurders gedwee het geld van huurders naar de schatkist: 1,7
miljard gaat er dit jaar heen. Een astronomisch bedrag. Voor iedere sociale huurwoning moeten ze 720 euro per jaar afdragen.

Uit plannen voor Prinsjesdag die zijn uitgelekt lijkt het of dat eindelijk minder wordt. Helaas is dat niet waar. In werkelijkheid gaan sociale verhuurders dit jaar en komende jaren nóg meer afdragen aan het Rijk. Ze krijgen een korting van 100 miljoen op de heffing, aan de andere kant komt er juist belasting bij.

Niet alleen huurders zijn dat spuugzat. Sociale verhuurders zelf ook. Ruim 100 van hen komen binnenkort in actie. Ze gaan collectief bezwaar maken tegen de heffing. Wij ondersteunen die actie dan ook graag. Want ook wij zien de heffing als een onding, die de wooncrisis erger maakt.

Wanneer u onze actie steunt, stuur dan een email naar: secr@vereniginghuurdersbelangen.nl

Alvast bedankt

Geschreven op 30.09.19